-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11304 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر عادت ماهانه زنان بيش از هفت روز باشد, حكم نماز و روزه چيست و تا چند روز, عادت حساب مي شود؟

زني كه عادت عديده دارد, اگر بيش تر از شمار روزهاي عادت خود, خون ببيند و از ده روزبيش تر شود, چنان چه همهء خون هايي كه ديده , يك جور باشد و همه نشانهء حيض را داشته باشد, بايد از موقع ديدن خون به شمار روزهاي عادتش , حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد.(1)

مدت حيض كم تر از سه روز و بيش تر از ده روز نمي شود.(2)

از دو مسئلهء فوق استفاده مي شود اگر زني ده روز پشت سر هم خون ببيند, همه را بايد حيض قرار بدهد,البته به شرطي كه ساير شرايط حيض را داشته باشد; بنابراين اگر زني عادتش هفت روز بوده , ولي در يك ماه هشت روز, نُه روز و يا ده روز خون ديده باشد, همه حيض است . ميزان ده روز است ; اگر به ده روز برسد,حيض است و اگر بيش تر از ده روز باشد, تنها ايام عادت , حيض است و بقيه استحاضه خواهد بود.

(پـاورقي 1.توضيح المسائل مراجع , ج 1 مسئله 493

(پـاورقي 2.همان , ص 270 مسئله 440

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.